Ważne informacje o koronawirusie (COVID-19) i odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania



Aktualizacja: 1 marca | 09:00


Najnowsze informacje związane z Covid-19:

Wszystkie nasze kempingi są obecnie zamknięte. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wakacje 2021 odbyły się zgodnie z planem. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Przygotowujemy się do powitania pierwszych wczasowiczów tak szybko, jak to będzie możliwe. Jak tylko otrzymamy więcej informacji dotyczących sezonu 2021, ponownie zaktualizujemy tę stronę. W dalszym ciągu uważnie obserwujemy rozwój wydarzeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa na świecie.


Zarezerwuj wakacje 2021 bez obaw z Al Fresco

Dopasowaliśmy nasze warunki rezerwacji do dość niepewnej sytuacji, a ich elastyczność pozwoli Wam spokojnie oczekiwać na kolejny sezon i wypoczynek na kempingu. Nasz nowy program "Wakacje bez obaw" to dogodne, korzystne zasady procesu rezerwacji oraz pobytu w wybranych lokalizacjach - zapoznaj się z nimi koniecznie i zaplanuj bez obaw swój wypoczynek z Al Fresco! Szczegóły można znaleźć TUTAJ>


Aktualne wytyczne dotyczące zagrożenia związanego z koronawirusem oraz podróżowania

Wszystkie aktualne informacje można znaleźć na stronie rządowej: https://www.gov.pl/web/koronawirus oraz na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego: https://gis.gov.pl/aktualnosci/. Przed wyjazdem na wakacje zalecamy zapoznanie się także z informacjami dotyczącymi podróżowania zawartymi na stronie: https://reopen.europa.eu/pl.


Poniżej zebraliśmy najnowsze informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania, więc niezależnie od tego czy rezerwujesz czy przygotowujesz się do wyjazdu, staramy się, abyś był na bieżąco poinformowany.


REZERWACJE 2021:

Co zrobić, jeżeli  moje plany wakacyjne ulegną zmianie z powodu restrykcji podjętych z powodu koronawirusa Covid-19?

Jeśli regulacje rządowe będą odradzać podróż do danego miejsca docelowego lub zdecydujemy, że wakacje nie mogą odbyć się zgodnie z planem, skontaktujemy się z Tobą co najmniej dwa tygodnie przed datą wyjazdu, aby dać Ci możliwość wyboru alternatywnych wakacji w tym roku lub w roku 2022, propozycję wystawienia vouchera wakacyjnego lub pełnego zwrotu pieniędzy.

Co zrobić, jeśli zdecyduję, że nie chcę podróżować?

Rozumiemy, że możesz mieć obawy, co do przyszłej podróży. Jeżeli w momencie wyjazdu regulacje rządowe nie odradzają podróży do miejsca docelowego, zarezerwowane pobyty będą podlegać normalnym warunkom rezerwacji, a opłaty za anulowanie rezerwacji zostaną naliczone.

W ramach naszej oferty "Wakacje bez Obaw" do 7 dni przed datą pierwszego noclegu możecie zmienić rezerwację na inny termin lub kemping. Aby dokonać takiej zmiany lub jeżeli nadal wolicie anulować swoją rezerwację, prosimy o kontakt z naszym biurem oraz przesłaniem nam takiej informacji na maila rezerwacja@alfresco-holidays.pl

Czy mogę zmienić swoją rezerwację na późniejszy termin?

Jeśli obawiasz się podróżować w zarezerwowanym terminie, do 7 dni przed wyjazdem możesz zmienić całkowicie termin swojej rezerwację (jeśli wakacje po zmianie będą droższe, należy dopłacić różnicę).

Wakacje na sezon 2022 będą w sprzedaży od końca marca 2021 i od tego momentu będziesz miał także możliwość przełożenia rezerwacji na następny rok, wraz z wpłaconymi środkami pieniężnymi (Uwaga! Dotyczy tylko rezerwacji opłaconych).  Każda wpłacona na pierwotne wakacje kwota zostanie przeniesiona na nowe zamówienie (obowiązuje cena na sezon 2022).

Moja rezerwacja na 2020 została przeniesiona na rezerwację w roku 2021. Czy mogę otrzymać zwrot wpłaconych środków, jeśli rezerwacja zostanie anulowana? 

Jeżeli odwołamy Twoją rezerwację z powodu restrykcji rządowych, będziesz uprawniony do otrzymania noty kredytowej lub zwrotu pieniędzy, w zależności od swoich preferencji.

Jeśli nie chcesz już podróżować w 2021 roku, możesz zdecydować się na anulowanie swojej rezerwacji, ale pod warunkiem uiszczenia opłaty za anulowanie zgodnej z warunkami rezerwacji i rezygnacji z dnia przenoszenia rezerwacji w 2020 roku. 

Zarezerwowałem wakacje 2021 i opłaciłem je Notą Kredytową po tym, jak wakacje 2020 zostały odwołane.  Czy mogę teraz anulować rezerwację i przywrócić moją notę kredytową, aby wykorzystać ją na nową rezerwację w innym terminie?

Rezerwacje dokonane przy użyciu Noty Kredytowej podlegają tym samym zasadom i warunkom, co nowe rezerwacje.  Jeśli nie chcesz już podróżować w 2021 roku, możesz anulować rezerwację pod warunkiem uiszczenia opłaty za anulowanie zgodnie z obowiązującymi warunkami rezerwacji i rezygnacji.

Samodzielnie dokonałem rezerwacji podróży, ale została ona zmieniona/odwołana przez innego operatora.  Czy mogę anulować rezerwację bez ponoszenia kosztów? 

Jeśli zdecydujesz się zrezygnować z powodu zmian w organizacji podróży (takich jak loty czy podróż promem) poniesiesz koszty anulowania rezerwacji.  Aby uniknąć kar, możesz przenieść rezerwację zakwaterowania na późniejszy termin lub na rok 2022, kiedy ta opcja będzie dostępna ( Uwaga! Opcja dostępna tylko dla rezerwacji opłaconych całkowitą opłatą za pobyt).


NOTY KREDYTOWE WYSTAWIONE W 2020 R.:

Co to jest Nota Kredytowa i jak to działa?

Notą Kredytową możemy zapłacić za nową rezerwację lub po upływie daty jej ważności aplikować o zwrot wpłaconej za anulowaną rezerwację kwoty.


WAKACJE NA KEMPINGU:

Jakie środki podejmuje Al Fresco, aby zapewnić bezpieczeństwo gościom na kempingach?

Aby zapewnić bezpieczeństwo naszym gościom i naszym pracownikom na kempingach, wprowadziliśmy na terenie wszystkich ośrodków nowe wytyczne dotyczące sprzątania zakwaterowania oraz dystans społeczny.

W jaki sposób moje wakacje będą się różnić od tych z czasów sprzed epidemii?  Czy będą jakieś ograniczenia na terenie parku wakacyjnego? 

Na tym etapie jest trochę za wcześnie, aby potwierdzić wszystkie ograniczenia, które będą obowiązywać na każdym kempingu, ale będziemy przestrzegać wszystkich lokalnych wytycznych i regularnie analizować wydawane zalecenia. Bazując na doświadczeniach z 2020 roku, oczekujemy, że wszystkie nasze kempingi zapewnią przestrzeganie zasad dystansu społecznego i utrzymają wprowadzone procedury wzmożonego sprzątania. Poszczególne kempingi mogą dostosować swoje obiekty i procedury, aby zapewnić gościom i pracownikom jak największe bezpieczeństwo. Szczegóły dotyczące wszelkich zmian zostaną podane na stronie każdego ośrodka.
 
WYMAGANIA DOTYCZĄCE COVID-19:

Co się stanie, jeśli w miejscu mojego urlopu obowiązują bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące podróży (np. zaświadczenie o szczepieniu lub negatywny test na Covid-19)?

Uważnie śledzimy ograniczenia dotyczące wjazdu do wszystkich krajów. Będziemy regularnie aktualizować naszą stronę, ale przepisy mogą ulec zmianie w każdej chwili, dlatego zalecamy odwiedzanie strony www.gov.pl  w celu uzyskania najnowszych informacji.

Zarezerwowaliśmy 1 zakwaterowanie, które będziemy dzielić z osobami z różnych gospodarstw domowych.  Co się stanie, jeżeli jest to zabronione w kraju, do którego jedziemy?

Jeśli nie będziesz w stanie dzielić zakwaterowania z osobami z innego gospodarstwa domowego, skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia opcji, które mogą obejmować prośbę o usunięcie dodatkowych osób z Twojej rezerwacji lub zarezerwowanie dodatkowego zakwaterowania.
 
Co się stanie, jeśli wynik testu na koronawirusa będzie pozytywny w ciągu 72 godzin od rozpoczęcia wakacji?

Zachęcamy wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia na taki scenariusz. Proponowane  przez firmę ERGO ubezpieczenia  różnią się od siebie, dlatego zachęcamy do zapoznania się z ofertą wariantów chroniących Państwa na wypadek zachorowania na wirusa Covid-19.
 
Co zrobić, jeśli data szczepienia wypada w trakcie urlopu, czy mogę anulować wyjazd i otrzymać pełny zwrot kosztów?

W przypadku rezygnacji z wyjazdu z tego powodu nadal będą pobierane opłaty za anulowanie. Niektórzy ubezpieczyciele mogą zapewnić ochronę w takiej sytuacji, dlatego zalecamy skontaktowanie się z firmą ubezpieczeniową w celu sprawdzenia, jaka pomoc może być dostępna. W ramach naszej oferty „Wakacje bez obaw”, możesz zmienić swoją rezerwację na inny termin lub kemping do 7 dni przed datą wyjazdu.